BRA DAG

Har haft en bra dag i ett regnigt Limerick! Aisling visade mig runt lite mer i stan, pekade ut ett par bra pubar, restauranger och affärer, sen gick vi hem till henne och där blev jag bjuden på middag av hennes supergulliga föräldrar. Vi åt, drack lite te och sen åkte vi på en liten utflykt till Adare som är en helt bedårande liten by tio minuter utanför Limerick. Husen ser lite ut som dom i Sagan om Ringen, med halmtak och små fönster och dörrar. I Adare ligger även en gammal herrgård som numera är ett femstjärnigt hotell, och det ser ut som en miniversion av Downtown Abbey. Så fint! Dom erbjöd sig att skjutsa dit mig och mina föräldrar när dom kommer och hälsar på - mamma kommer älska det! Ända nackdelen med att jag hade så trevligt var att jag helt och hållet glömde bort att jag och Lisa skulle träffas kl 7 för att promenera, så när hon ringde mig halvåtta fick jag superdåligt samvete. Sa "I'm sorry" en miljard gånger, och vi bestämde att vi skulle ta det imorgon istället. Drack en kopp te i köket när jag kom hem, nu är jag på plats i sängen som vanligt. Ska antingen kolla på nåt serieavsnitt eller läsa lite innan jag somnar. Och förresten, mamma och pappa eller nån annan vänlig själ hemma i Sverige - skicka mig lite mer Marabouchoklad och lösgodis är ni snälla! Och lite mer Mareld-te skulle sitta fint, för Verena har fått en crush på det. 
 
Dunraven Manor i Adare (visst ser det ut som Downtown Abbey, mamma?)
 
 

Postat av: Mamma

Indeed, my darling, indeed.

Svar: Puss mami
Felicia Green

2013-07-24 @ 08:00:15
Postat av: Andrea som au pair

Åh, vad mysigt. Är Limerick är bra stad att bo i? Jag kommer flytta till Athenry precis utan för Galway och har hört att det är superfint! Fast HELA Irland verkar ju vara superfint!!

2013-08-15 @ 19:09:39
URL: http://andreagunnarsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback