Dagens fråga

Pratade lite med en kompis om vad som egentligen innebär "light housework" som en au pair. Hon tycker att jag städar för mycket, jag tycker att det är lagom! Ni andra au pairer som läser min blogg, hur mycket städar ni och vad tycker ni är okej?
 

Postat av: Madelene

gumman, för dig är "light housework" att storstäda huset MINDRE än en gång i veckan ... haha nej, men, vadå, light housework är väl att plocka undan saker som ligger omkring (barnens leksaker), dammtorka och dammsuga lite, städa undan lite i köket och tvätta (iaf barnens kläder)? är iallafall vad jag tycker verkar vara det, är ju liksom inte jobbigt att göra det iallafall :)

Svar: Haha joooo jag vet, men jag gillar ordning och reda, okej? ;-) Haha! Jaaa det är uppgifter jag också skulle kalla light housework!
Felicia Green

2013-07-22 @ 23:21:52
URL: http://madeleneluu.blogg.se
Postat av: Anna

Jag får städa väldigt mycket och de kallar de för light housework. Jag kallar det inte det. Lägger ungefär 2-3h på hushållsarbete. Tar 1,5h på morgonen att städa huset. Börjar med att diska frukost & kvällsdisken från dagen innan (de har ingen diskmaskin). Rengöra hela köket, dammsuga hela huset, våttorka golv i kök, lekrum & badrum. Plocka undan alla saker som ligger på fel plats. Tvätta barnens kläder, allas handdukar & kökets diskhanddukar. Rengöra köket en gång till efter mellanmål när barnen har kommit hem från skolan + diska all den disken + matlådor. Får även göra rent handfat och ibland badkar i barnens badrum + badrummet på nedervåningen. Allt detta görs varje dag. Skitig familj? Ja.

Svar: Oj, det är inte vad jag skulle kalla för light housework heller! Dammsuga hela huset är ju storstädning, likaså badrummen... Varje dag??? Usch, lider med dig! Familjen i övrigt måste vara väldigt bra eftersom du stannar?
Felicia Green

2013-07-23 @ 14:01:50
URL: http://madeofsilver.blogg.se
Postat av: Anna

Nja, det är ingen toppenfamilj precis. Det gick bra de förstamånaderna men nu de senaste 2 har jag börjat få stor hemlängtan. Just nu är det mer känslan att jag får stå ut.

Svar: Men åh va tråkigt!!!
Felicia Green

2013-07-24 @ 00:17:18
URL: http://madeofsilver.blogg
Postat av: Silje

Jag plockar ur diskmaskinen varje morgon. Sedan dammsuger jag, byter sängkläder och torkar av ytor i Lukes rum en gång varje vecka. Tar hand om hans tvätt också. Sen att hålla det någorlunda fint och plocka undan leksaker etc i resten av huset. Jag trivs med de uppgifterna och ser det som "light housework". Jag vet inte om du är medlem i en grupp på facebook som heter "Desperate Au Pairs" men där kan man läsa om tjejer som har helt sjuka städuppgifter.. buu för vädret idag btw :(

2013-07-25 @ 13:18:41
URL: http://aupairindublin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback