Drama, drama

Skrev ju igår att jag var lite hungrig... Så på väg till mataffären kollapsade jag i en korsning. Typiskt mig, ska alltid vara sån drama queen. Nej men allvarligt, hettan, att bara ha ätit bröd och yoghurt i fem dar, allt nytt osv tillsammans blev lite för mycket, så plötsligt började det flimra lite framför ögonen, huvudet dunkade och jag sjönk ihop lite sådär mot en lyktstople. En jättesnäll kvinna vid namn Mary klev ut ur sin bil och tog med mig hem till sig tillsammans med sin man och dotter. Sov på deras soffa en stund, sen fick jag äggröra, te, rostad bröd och en chokladbit. Satt där och hämtade mig en stund och pratade lite med dottern som var i min ålder, fick även hennes telefonnummer, sen skjutsade dom hem mig. Lite random sådär, men väldigt trevligt. Tur att det finns så snälla människor! Väl hemma pratade jag med Verena om matvanor osv och att jag har väldigt lågt blodsocker, så nu har hon köpt hem lite soppor och grejer till mig som är lätta att värma på till lunch. Mår mycket bättre idag även om jag fortfarande känner mig lite skakis, och det var skönt att prata med Verena också, så att alla korten ligger på bordet liksom. 
 
Idag har jag och Catherine haft en jättetrevlig dag; vi har dansat, hon har bjudit mig på låtsasmat och så har vi lekt i trädgården. Och så har jag städat, vilket tog ett tag, men hon sov det mesta av den tiden. Nu ska jag ner till shoppingcentret i Dooradoyle och kika runt lite, och ska försöka hitta nån fin tackpresent till familjen Nolan (dom från igår). Ikväll ska jag träffa Lisa, Verenas väninnas au pair! 

Postat av: Anna

Jag är glad att jag inte påverkas på det sättet av lågt blodsocker annars hade nog jag också hamnat i samma situation som du. De senaste fem månaderna har jag ätit bröd till frukost, lunch och mellanmål då de inte har något annat hemma. Lyckligt vis har de en hel del frukt jag kan äta till. Själv fick jag ett fruktansvärt sötsug. Har aldrig varit med om något liknande. De har blivit bättre sen jag började köpa hem lite egen mat och strikt äter var tredje timme. Förutom middagen som jag ej kan styra över.

Svar: Åh usch, jag lider med dig!!! Allt blir så jobbigt när man inte får tillräckligt med mat... Bra att det har blivit bättre i alla fall! Tror verkligen det hjälper att man bestämmer vissa mattider då man måste äta något, annars är det lätt att glömma och så märker man inget förrän man är så hungrig att man mår illa.
Felicia Green

2013-07-19 @ 23:31:45
URL: http://madeofsilver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback