En dramatisk men bra dag

Mitt huvud är helt slut just nu, på grund av all information jag fått under förmiddagen! På morgonen efter frukost gick Verena igenom alla rutiner och uppgifter med mig, förhoppningsvis kommer jag komma ihåg allt haha! När vi var klara skulle vi åka till centrum med Catherine för att fika lite, och så råkade vi låsa oss ute. Nycklarna låg kvar inne i hallen och det gjorde även både min och Verenas mobil, grannen som hade extranycklarna är bortrest och Verenas man är i Boston. Haha, drama drama. Vi åkte och fikade i alla fall och hon visade mig runt i shoppingallerian, sen gick vi till en låssmed som följde med oss hem och dyrkade upp låset. Hero of the day! 
 
Nu tänkte jag egentligen träffa en annan au pair för lite kaffe i centrum, men alldeles nyss kom Verena hem och var rätt upprörd. Hon har lite familjeproblem och måste åka till sin hemstad idag, och blir kanske borta ända tills onsdag. Hon tar med sig Robert och Alan, men Catherine ska stanna hemma, och det är alltså jag som ska ta hand om henne! Känns lite överväldigande såhär första dagen, men ska bli roligt och det känns bra att hon redan litar så pass mycket på mig. Hur som helst så hinner jag inte med nåt kaffe idag, men imorgon är jag ledig medan Catherine är på creche, som är ett slags dagis. Då ska jag nog försöka hitta till gallerian och shoppa lite! Såg en skoaffär med en massa rea, och hittade ett par underbara klackskor för bara 30 euro. Hoppas dom finns kvar imorgon, hihi.
 
Har i alla fall, trots utelåsning och plötslig familjekris, haft en riktigt bra första dag! Verena är supertrevlig och barnen är så söta. Har inte frågat Verena om det är okej att lägga upp bilder på dom än, och ska nog vänta tills familjekrisen lugnat sig lite, men förhoppningsvis dyker det upp några snart! Tog en jättesöt bild på Catherine idag när vi var och fikade. 
 
Hörs senare! 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback