En mycket regnig dag i Limerick

Irland har börjat visa sitt riktiga jag. Den kvalmiga, heta värmeböljan som låg över landet när jag kom har ganska chockartat övergått till grått och regn. Lite trist. Kan inte låta bli att skratta åt mig själv; när det var varmt ville jag ha svalare och nu klagar jag på att det är för kallt. Det är åtminstone mycket skönare i mitt rum nu och jag kan äntligen sova med täcke igen. 
 
Idag har jag typ en halvledig dag. Både Verena och Kitty är hemma och alla barn utom Robert, så Verena tyckte det skulle bli lite svårt för mig att få till rutinerna med Catherine. Därför består mina arbetsuppgifter idag endast av att städa upp efter frukost, vilket jag redan har gjort, och att hjälpa till att röja undan efter middagen. Eftersom det regnar rätt skapligt känns det som en perfekt dag att bara krypa upp i sängen och kolla på lite serier. Alla andra au pairer jag känner jobbar, så finns inte så mycket annat att göra. Kanske tar en tur till Dooradoyle (har hittat ett mysigt café där, och har blivit så självständig på sistone att jag inte tycker det är pinsamt att dricka kaffe själv haha), men annars blir jag nog hängandes i huset. 
 
Det nya tillskottet i familjen heter Johnny och är jättegullig förresten! Väldigt tillgiven och social, så blir nog inte alltför jobbigt med ett till barn i familjen! 

Postat av: Sara

Är allt okej? Mår du bättre nu med hemlängtan och så? :)

2013-07-30 @ 18:02:56
URL: http://Www.aupairinperth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback