Jobbig torsdag

Åh herregud... Känns som jag blivit överkörd av en lastbil för att sedan tumlats i en torktumlare för att sedan ha skärts i bitar, lagts ut på en bakplåt och sedan körts in i ugnen. Är så trött, utmattad och ledsen. Vet inte vad som hände, men för ett par timmar sen var det nåt som kom över mig och sedan dess har jag gråtit nästintill konstant. Längtar hem så det är helt galet. Hört att det är vanligt, och Verena sa att hennes tidigare au pairer också hade haft det lite jobbigt första veckan, men gud vad det är jobbigt. Hoppas på att det går över så fort som möjligt. Något som bidrar är ju att jag är hungrig hela tiden. Tror jag redan gått ner minst två kilo sen jag kom hit. Måste ta tag i det där på nåt sätt. 
 
När Verena och alla barnen var borta ringde jag mamma och hulkade. Kändes både bättre och sämre efteråt. Bästa mamma. Nu ska dom ut igen på nån utflykt, vet inte riktigt vad jag ska göra. Skulle bara vilja lägga mig ner och sova, men tror jag ska försöka orka ta mig till mataffären och köpa hem lite grejer till mig, så kanske jag slipper vara så hungrig jämt. 
 
Väldigt deppigt inlägg det här, men så är det när man är deppig. Hej då. 

Postat av: Belle

Usch, detta man verkligen inte ser framemot..:(
Fick tipset om att man ska försöka vara ute mycket och lära känna nytt folk så man inte hamnar in nån deppighet. Sen vänjer man sig nog också att vara borta från familjen med tiden :)

Svar: Jaaa, och det är verkligen det bästa tipset! Har träffat massa nya au pairer nu de senaste dagarna och det får en att glömma hemlängtan och tänka positivt! Som du säger vänjer man sig säkert med tiden också, om någon månad kommer det säkert kännas bättre! :)
Felicia Green


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback