Ledig tisdag

Är ledig på tisdagarna så idag passade jag på att sova ut lite (även fast jag inte vet om att gå upp kl 9 räknas som att sova ut), åt en lugn frukost och sen gick jag en sväng till Dooradoyles shoppingcenter. Hade vaknat upp med fruktansvärd hemlängtan så tröstshoppade lite sen satte mig på ett café med en kaffe och ringde mamma för att prata ut lite. Efter det kändes det faktiskt mycket bättre. Ska hålla ut tills det går över!!! Är ju inte det att jag inte trivs här, utan bara att jag saknar min familj och mitt hem så himla mycket. Har alltid varit väldigt hemmakär så jag saknar mina hemmarutiner, alla grejer i vardagen man inte tänker på förrän man inte gör dom längre. Googlade runt lite på hemlängtan och fick uppfattningen om att sån extrem hemlängtan jag har just nu är väldigt vanlig de första veckorna, till och med månaderna, men att det bara är att bita ihop och försöka skapa sig ett nytt liv här, med nya rutiner och nya människor. Göra så mycket saker som möjligt att man inte hinner längta hem. 
 
Om en stund ska jag träffa Aisling och vi ska ta en tur ner på stan, sen ska vi hem till henne så jag får tacka hennes föräldrar ordentligt! Senare idag, runt 7 tror jag, ska jag ut på promenad med Lisa och hennes värdfamiljs hund Scotty. 
 
Jag idag i en jätteskön tröja från Penney's
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback