one week/family time

Idag är det söndag vilket betyder att det endast är EN vecka kvar tills jag åker. Vid den här tiden nästa söndag kommer jag sitta på bussen från Dublins flygplats påväg till Limerick.
 
Idag har varit en riktig familjedag. Vi började dagen med en liten skogsutflykt. 
 
Vi hittade inte så värst mycket blåbär....
 
 
... Men vi hittade faktiskt skapligt med kantareller...
 
 
... Det tyckte mamma var jättekul!
 
 
När vi kommit hem åt vi lunch, sen åkte vi till sjön och badade...
 
 
 
... Och nu är vi hemma igen för att vila lite innan kusinerna kommer hit för tacos och film! Min sista söndag hemma på ett år är en mycket bra dag, helt enkelt!

Postat av: Emma

Åh spännande bara en vecka! Är lite nyfiken på varför det blev just Irland?

Svar: Jaaa, så himla nervöst! Jag visste att jag ville någonstans i Europa, och jag har alltid varit intresserad av/tyckt om Storbritannien och Irland! Var dock även inne på Frankrike eller Italien. Bestämde mig för att inte gå efter land, utan gå efter vilken familj som verkade bäst, så att inte mitt val av land skulle "låsa" mig. Jag pratade alltså med familjer från både England, Frankrike, Italien och Irland, och sen så råkade det bli Irland eftersom familjen som verkade bäst bodde där! Mycket nöjd med mitt val än så länge; Irland verkar så vackert, kulturen spännande och människorna öppna och trevliga!
Felicia Green

2013-07-07 @ 19:12:31
URL: http://vivoenmallorca.blogg.se
Postat av: Emma

Ja, Irland verkar verkligen spännande. Känns som att det inte är ett allt för vanligt semester mål och sånt, så det blir säkerligen hur bra som helst.
Haha, jag älskar när man säger "att det råkade bli så". Samma för mig när folk frågar varför jag just valde Mallorca och vad det är för familj. Jag svarar att jag ville till Spanien för att lära mig spanska men "att det sen råkade bli en tysk familj"!! Hehe

Svar: Jaaa tror jag med! Hahaha eller hur, har också hört det flera gånger! Haha ditt exempel är ju verkligen ett klassiskt "det råkade bli så"! ;-)
Felicia Green

2013-07-09 @ 16:11:29
URL: http://vivoenmallorca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback