Saturday

Min första lediga dag har sett ut såhär: vaknade med fruktansvärd hemlängtan, skypade och grät en stund, tog en dusch och drack lite apelsinjuice sen kändes det bättre. Gick ut på upptäcksfärd för att försöka hitta familjen Nolans hus, vilket var totalt omöjligt. Fick sedan veta av dottern att dom ändå inte var hemma utan vid havet över helgen, så tur i oturen. Ska hälsa på dom nästa vecka istället, för att tacka ordentligt och överlämna en fin ljuslykta med lite doftljus! Träffade Lisa klockan fyra vid Fennessy's och så gick vi tillsammans till The Crescent för lite shopping och kaffe. Alltså jag borde ju inte släppas lös med pengar i handen. Är en fara både för mig själv och min omgivning. Ska jag lyckas med att spara lite pengar varje vecka måste jag nog be Verena låsa in dom nånstans. Nu har jag nyss duschat, igen. Det är så galet varmt här, så fort jag kommer ut från duschen är jag svettig igen. Man simmar liksom fram. Ska göra i ordning mig nu för att tillsammans med Lisa träffa lite andra au pairer i Limerick Centre för lite pubhäng! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback