abonnemang, försäkring, dator och böcker

Var på stan idag för att kolla upp hur jag ska göra med abonnemang och försäkring. Abonnemanget kan jag tydligen bara göra om till kontantkort, vilket kommer kosta 3 månaders uppsägningstid plus kostnad att göra om det till abonnemang när jag kommer hem igen... Varför kan man helt enkelt inte bara få frysa det? Önskar jag hade tänkt på det för 3 månader sen... Killen på Telia var för övrigt otrevlig, nonchalant och pratade jättefort, som om han bara ville bli av med mig. Usch på såna! Jobbar man med att hjälpa människor med saker ska man fan bete sig. Tjejen på Länsförsäkringar var desto trevligare, och jag fick med mig en offert på en ettårs-försäkring som täcker sjukdom och stöld med en självrisk på 1500. Tror den kostade runt 1200 kr, och ett par hundralappar till om man ville ha nån reseförsäkring som täcker förseningar eller bortappat bagage. Ska diskutera med mamma och pappa så får vi se, men skulle tro att det blir den! Var också och beställde en ny dator som ska komma någon gång nästa vecka. Kan i princip stryka dessa saker från min to-do-list alltså, men ska vänta med det tills jag har tecknat försäkringen och fixat abonnemanget! Just ja, gick in en snabbis på Myrorna och fick med mig 5 pocketböcker för 75 kr också, billigt och bra! Nu måste jag bara gömma undan böckerna så att jag inte läser dom innan flytten. Kanske borde låta mamma gömma dom förresten... Känner jag mig själv rätt så kommer jag inte kunna hålla mig haha! 

Postat av: Anna

Känner igen det där med abonnemanget. Själv har jag telenor så kan frysa det i minst 3 månader men har inte gjort det än. De betede sig inte särskilt trevligt mot mig heller när jag frågade vad jag skulle göra åt det. Men antar att de inte är intresserade av att hjälpa folk de inte kan tjäna pengar på.

Svar: Åh, visst är det krångligt?? Nej precis, tror du har rätt! Usch och fy haha!
Felicia Green

2013-06-28 @ 20:19:07
URL: http://madeofsilver.blogg.se
Postat av: Mikaela i Frankrike

Jag hade den försäkringen under mitt år i Frankrike, behövde dock inte använda den. Jo min plånbok blev snodd men självrisken var så hög (1200:-) att jag inte använde mig av försäkringen.

Svar: Åh nej va tråkigt! Jag tror (och hoppas) på att jag inte heller kommer behöva använda den, men man vet ju aldrig! Har en förmåga att råka illa ut haha!
Felicia Green

2013-07-02 @ 20:02:31
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback