to-do-list

Idag börjar nedräkningen på riktigt till flytten! Igår kom jag hem från vårt sommarställe där jag och min familj spenderat en vecka, och innan dess var det fullt upp med skola och student, så det är inte förrän nu jag har tid (3 veckor) att förbereda mig inför ett år som au pair. Jag är en sån som alltid skjuter upp saker; jag kan liksom inte göra något utan lite tidspress? Jobbar bättre då, oavsett vad det är. Det enda jag fixat hittills är mitt EU-kort, som ger mig tillgång till sjukvård på Irland om det skulle behövas. Igår kväll rensade jag även min garderob så att det ska bli enklare att packa. Allt annat har jag gjort en lista utav (älskar listor): 
 
  • Kolla upp/eventuellt teckna ny försäkring 
  • Köpa en ny, stor resväska
  • Städa/rensa mitt rum
  • Köpa nya kläder (framför allt baskläder och en snygg regnkappa och ett snyggt paraply)
  • Köpa present till värdfamiljen
  • Frysa mitt mobilabonnemang
  • Skriva packningslista
  • Köpa en eller två eladaptrar
  • Skriva ut flygbiljetten
  • Köpa ny dator
  • Införskaffa nya pocketböcker
  • Träffa och säga hejdå till nära & kära
Angående första punkten, den om ny försäkring, så är jag inte säker på om jag behöver en eller om det räcker med EU-kortet. Ska därför besöka banken och kolla vad de säger om saken! Övriga punkter innehåller, som ni märker, nästan bara av köp, köp, köp... Måste se över min ekonomi och försöka få slantarna att räcka till! Mamma och pappa betalar  dock ganska mycket utav det, exempelvis datorn, vilken jag är i skrikande behov utav (min stänger av sig minst en gång i halvtimmen och är allmänt jobbig). "Ni vill väl kunna skypa med mig ordentligt? Nu när jag ska vara borta så lääääänge", är ett av mina argument. Verkar funka. Annars så är det lite praktiska saker, som att frysa mitt abonnemang och skriva ut flygbiljetten. Lite nya kläder har jag också tänkt att köpa, behöver lite fler nödvändiga basplagg så jag slipper tvätta så ofta. Får försöka vara disciplinerad bara, för när jag ska handla basplagg kommer jag oftast hem med allt annat än basplagg, typ snygga klänningar eller skor... Älskar skor. En snygg regnkappa och ett paraply tänkte jag också införskaffa mig, eftersom Irland är känt för att vara ett ganska regnigt ställe. Orkar inte traska runt i min slitna regnjacka jag haft sen jag var 12 hela tiden. Nya böcker är också ett måste, vet att jag kommer läsa ut minst två på bara vägen dit. Och så presenter till familjen... Hm... Till mamman och pappan tänkte jag köpa en rolig bok om svenskar och någon svensk delikatess, typ Dalecarlia-choklad, men till barnen vet jag inte??? Känner dom ju inte än, så vet inte riktigt vad dom gillar... Någon som har ett bra förslag?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback